CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH
ul. Długa 2, 37-205 Zarzecze
Dane kontaktowe:
tel./fax. 16 640 15 15
tel. 793 894 579
e-mail: cuw.zo@zarzecze.itl.pl
Stanowiska pracy:
Dyrektor - Sylwia Mazur
Zastępca Dyrektora - Magdalena Płocica
Główny Księgowy - Dorota Lampart
Zastępca Głównego Księgowego
Inspektor ds. księgowo-płacowych
Inspektor ds. administracyjno-finansowych
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI CUW W ZARZECZU
Celem działania CUW jest świadczenie usług z zakresu wspólnej obsługi na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy Zarzecze. CUW w ramach swojej działalności ma za zadanie zapewnienie obsługi jednostkom obsługiwanym w zakresie wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości dla jednostek budżetowych Gminy Zarzecze.
CUW prowadzi obsługę następujących jednostek obsługiwanych:
1) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Siennowie.
2) Szkoła Podstawowa im. Św. Królowej Jadwigi w Maćkówce.
3) Zespół Szkół w Zarzeczu:
- Publiczne Przedszkole.
- Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zarzeczu.
- Szkoła Filialna im. Orła Białego w Pełnatyczach.
4) Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta w Żurawiczkach.
5) Zespół Szkół im. Wincentego Witosa w Zarzeczu (częściowa obsługa tj. kadry i płace)
6) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zarzeczu.
7) Środowiskowy Dom Samopomocy w Zalesiu z Filią w Łapajówce.
8) Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zarzeczu.
9) Publiczny Żłobek w Zarzeczu
10) Centrum Kultury w Zarzeczu.
11) Gminna Biblioteka Publiczna im. Prymasa Tysiąclecia ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Zarzeczu.
Do zadań CUW w szczególności należy:
1. obsługa kadrowo-płacowa, organizacyjno-administracyjna i finansowo-księgowa jednostek organizacyjnych gminy Zarzecze, a w szczególności obsługa wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników jednostek, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac, realizacja zobowiązań z zakresu naliczania i odprowadzania składek z tytułu ubezpieczenia pracowników oraz należności podatkowych,
2. wykonywanie zadań z zakresu statystyki oraz obowiązku sporządzania wymaganych sprawozdań dotyczących realizacji zadań rzeczowych własnych i jednostek obsługiwanych, a także sprawozdań dotyczących zatrudnienia, osobowego funduszu płac, obowiązkowych składek ubezpieczeniowych i podatków, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i innych sprawozdań przewidzianych prawem,
3. koordynacja spraw organizacyjno-administracyjnych jednostek dla zapewnienia odpowiednich warunków działania jednostek obsługiwanych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, opieki i wychowania w publicznych placówkach oświatowych,
4. rozliczenie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie jednostek
5. wykonywanie zadań głównego księgowego dla jednostek organizacyjnych
6. nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej i budżetowej w jednostkach objętych wspólną obsługą,
7. archiwizowanie dokumentacji w zakresie wykonywanych zadań,
8. współpraca z Dyrektorami i Kierownikami jednostek w zakresie opracowania projektów zadań rzeczowych, a także organizowanie prawidłowego wykonania zatwierdzonych wskaźników i limitów określonych w planach,
9. współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie realizacji budżetu Gminy w części dotyczącej finansowania zadań w zakresie oświaty,
10. współpraca z Dyrektorami i Kierownikami jednostek obsługiwanych w zakresie wykonania zadań merytorycznych,
11. prowadzenie ewidencji syntetyczno - analitycznej środków trwałych i przedmiotów nietrwałych, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości,
12. prowadzenie dokumentacji emerytalno - rentowej pracowników jednostek obsługiwanych i jednostki obsługującej,
13. rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników jednostek organizacyjnych
14. koordynowanie procesu dokształcania pracowników jednostek organizacyjnych
15. obsługa komisji egzaminacyjnych w sprawie uzyskiwania przez nauczycieli stopni awansu zawodowego,
16. koordynowanie spraw organizacyjnych publicznych placówek oświatowych, w tym w szczególności arkuszy organizacyjnych jednostek,
17. prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją obowiązku nauki przez dzieci i młodzież zamieszkałą na terenie Gminy Zarzecze;
18. prowadzenie dokumentacji związanej z oceną pracy dyrektorów szkół,
19. prowadzenie dokumentacji związanej z wyborem dyrektora szkoły,
20. prowadzenie baz danych Systemu Informacji Oświatowej,
21. przygotowywanie, prowadzenie i rozliczanie projektów finansowanych ze środków UE oraz innych źródeł zewnętrznych.