Stanowiska
Wójt Gminy
Wójt kieruje bieżącymi sprawami urzędu oraz reprezentuje gminę na zewnątrz.
- Wójt jest kierownikiem urzędu i wykonuje funkcję zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
- Wójt kieruje urzędem osobiście przy pomocy zastępcy, sekretarza i skarbnika. Uprawnienia kierownicze w stosunku do jednostek organizacyjnych gminy Wójt wykonuje za pośrednictwem kierowników tychże jednostek.
- Wójt może powierzyć prowadzenie spraw w swoim imieniu zastępcy Wójta, sekretarzowi lub skarbnikowi.
- Wójt sprawuje nadzór nad jednostkami organizacyjnymi gminy Zarzecze.
- Oprócz ww. spraw, do kompetencji Wójta należy:
- podejmowanie czynności związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
- wykonywanie uchwał rady gminy,
- przedkładanie na sesję rady gminy sprawozdań z wykonania lub stopnia realizacji uchwał,
- odpowiadanie za wykorzystanie mienia komunalnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji radzie,
- wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie i inspirowanie działań w sprawach publicznych o zasięgu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych podmiotów,
- powoływanie specjalnych komisji do wykonania określonych zadań, będących
w kompetencji urzędu lub zleconych urzędowi, - podejmowanie inicjatywy uchwałodawczej,
- reprezentowanie gminy i jego organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej, - ustalanie w drodze zarządzenia godzin pracy dla urzędu,
- zatwierdzenie zakresów czynności dla pracowników urzędu.
- gospodarowanie funduszami gminy,
- analiza oświadczeń majątkowych,
- wydawanie postanowień o przeprowadzeniu kontroli i zatwierdzanie wniosków pokontrolnych,
- rozpatrywanie wniosków posłów i senatorów oraz udzielanie odpowiedzi na interpelacje radnych,
- rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców gminy, dotyczących funkcjonowania urzędu. jednostek organizacyjnych gminy i ich pracowników,
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
- wykonywanie obowiązków szefa obrony cywilnej oraz zadań z zakresu obronności.
- wykonywanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
- pełnienie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Zastępca Wójta Gminy
Do zadań i kompetencji Zastępcy Wójta w szczególności należy:
- Zastępca Wójta wykonuje zadania zgodnie z przydzielonym zakresem czynności, udzielonym upoważnieniem i poleceniami Wójta.
- Do zadań i kompetencji Zastępcy Wójta w szczególności należy:
- zastępstwo Wójta Gminy w zakresie wszystkich spraw podczas jego nieobecności, za wyjątkiem nawiązywania i rozwiązywania stosunków pracy.
- nadzór na zarządzaniem kryzysowym, ochroną przeciwpowodziową.
Sekretarz Gminy
Do zadań i kompetencji Sekretarza w szczególności należy:
- organizowanie i planowanie pracy urzędu, nadzór nad jego działalnością
z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów i dyscyplinę pracy, - nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych,
- przedkładanie wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu,
- zapewnienie zgodności wydawania decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,
- opracowywanie projektów statutu gminy i jednostek pomocniczych oraz ich aktualizacja,
- opracowywanie i aktualizacja regulaminów wewnętrznych,
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym,
- nadzorowanie i przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej,
- organizacja współdziałania i udzielania pomocy jednostkom pomocniczym w realizacji ich ustawowych zadań,
- inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
- przeprowadzanie oceny okresowej pracowników urzędu,
- spisywanie testamentów zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego,
- opracowanie raportu o stanie gminy,
- zapewnienie przestrzegania w Urzędzie tajemnicy państwowej i służbowej,
- prowadzenie dokumentacji związanej z kontrolą zarządczą, współdziałanie w sprawach audytu wewnętrznego,
- wdrażanie do wykonywania uchwał rady, wniosków i interpelacji radnych oraz zarządzeń wójta,
- Prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych,
- Prowadzenie działalności kontrolnej wewnętrznej i zewnętrznej,
- Prowadzenie rejestrów:
- skarg i wniosków,
- kontroli zewnętrznych,
- instytucji kultury,
- organizowanie służby przygotowawczej dla osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym,
- koordynacja i rozpatrywanie skarg i wniosków wg właściwości i dyspozycji wójta,
- nadzór nad udzielaniem informacji publicznej.
W przypadku równoczesnej nieobecności wójta i zastępcy wójta, obowiązki i kompetencje wójta przejmuje sekretarz.
Skarbnik Gminy
Do zadań Skarbnika w szczególności należy:
- opracowywanie projektu budżetu gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał na sesję i zarządzeń Wójta dotyczących zmian budżetu,
- kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
- opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
- nadzór nad prowadzeniem rozliczeń związanych z podatkiem VAT
- nadzór nad księgowością podatkową,
- nadzór nad finansowaniem oświaty,
- sprawozdawczość budżetowa i finansowa,
- opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy, zgłaszanie swoich propozycji radzie gminy,
- kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Urzędem Marszałkowskim, bankiem wykonującym obsługę finansową gminy,
- nadzór nad prowadzonymi inwestycjami pod względem finansowym,
- opracowanie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
Radca prawny
- Zadania i obowiązki radcy prawnego wynikają z ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 233 ze zm.).
- Do zadań radcy prawnego należy zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa i obsługa prawna, w tym:
- świadczenie pomocy prawnej, a w szczególności: udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych dla organów gminy, pracowników Urzędu Gminy Zarzecze oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
- obsługa prawna sesji rady – uczestnictwo w sesjach rady oraz w razie potrzeby
w komisjach stałych, - reprezentowanie gminy przed sądami oraz innymi organami orzekającymi
i egzekucyjnymi w sprawach dotyczących gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
Inspektor Ochrony Danych
Do zadań Inspektora Ochrony Danych w szczególności należy:
- informowanie Wójta Gminy Zarzecze oraz pracowników Urzędu Gminy Zarzecze, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich, na mocy Rozporządzenia oraz innych przepisów o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
- monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia, innych przepisów o ochronie danych oraz Polityki bezpieczeństwa danych osobowych i Instrukcji zarządzania systemami informatycznymi;
- prowadzenie działań zwiększających świadomość oraz szkolenie pracowników Urzędu Gminy Zarzecze uczestniczących w operacjach przetwarzania danych osobowych;
- prowadzenie audytów sprawdzających stan przestrzegania zasad ochrony danych osobowych;
- informowanie Wójta Gminy Zarzecze o zaleceniach co do oceny skutków dla ochrony danych osobowych oraz monitorowanie ich wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia;
- współpraca z organem nadzorczym;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach
związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym z uprzednimi konsultacjami,
o których mowa w art. 36 Rozporządzenia, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
Stanowisko do spraw kadr
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw kadr w szczególności należy:
- kompleksowe prowadzenie spraw osobowych i akt pracowników Urzędu,
- przygotowywanie od strony formalnoprawnej dokumentów dotyczących zatrudnienia, rozwiązania umów o pracę, zaszeregowania, przeniesień, urlopów i innych spraw wynikających ze stosunku pracy
- sporządzanie sprawozdań w zakresie dotyczącym zatrudniania pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami i terminami
- prowadzenie ewidencji czasu pracy , urlopów pracowniczych, zwolnień lekarskich
- prowadzenie ewidencji obowiązkowych badan lekarskich pracowników,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy na wniosek pracownika,
- sporządzenia planów urlopów wypoczynkowych i nadzorowanie ich wykonania,
- przygotowywanie zakresów czynności dla pracowników,
- przygotowywanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy w sprawie odbycia stażu, przygotowania zawodowego, prac interwencyjnych, robót publicznych, prac społecznie użytecznych,
- prowadzenie teczek osobowych osób zatrudnianych w ramach skierowań z Urzędu Pracy,
- rozliczanie urlopów, zwolnień od pracy dla pracowników skierowanych przez Urząd Pracy, sporządzanie dokumentów związanych z przebiegiem zatrudnienia,
- przygotowywanie danych do sprawozdań z zakresu zatrudnienia, kwartalne rozliczanie czasu pracy, prowadzenie list obecności, kart ewidencji czasu pracy i ewidencji,
- zadania z zakresu BHP dotyczące przydziału odzieży, żywności i napojów profilaktycznych pracownikom urzędu gminy,
- prowadzenie książek wyjść służbowych i prywatnych, ewidencja godzin do odpracowania i nadpracowanych,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
- prowadzenie i realizacja prac osób skazanych, m. in.: – opracowywanie harmonogramu prac zgodnie ze wskazówkami sądu, – ustalanie zakresu wykonywanych zadań, ilości odpracowywanych godzin, – rozliczenie z wykonania prac, – korespondencja z Sądem Rejonowym w zakresie wykonania przydzielonych zadań,
- nadzór nad terminowością składania oświadczeń majątkowych pracowników.
- Ponadto:
a. opracowywanie i aktualizacja regulaminów wewnętrznych,
b. opracowanie i aktualizacja projektu statutu gminy,
c. prowadzenie spraw związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, na Prezydenta, wyborami samorządowymi, referendum,
d. prowadzenie dokumentacji związanej z kontrolą zarządczą,
e. organizowanie praktyk w Urzędzie Gminy,
f. prowadzenie rejestrów:
– skarg i wniosków,
– kontroli zewnętrznych,
– instytucji kultury,
g. ewidencja zarządzeń Kierownika Urzędu
h. ewidencja zarządzeń Wójta Gminy.
Stanowisko do spraw inwestycji i gospodarki mieniem komunalnym
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw inwestycji w szczególności należy:
- współdziałanie z administracją rządową w sprawach nadzoru budowlanego,
- nadzór nad inwestycjami oraz remontami na terenie gminy o wartości robót do 50 tyś. zł netto ( obejmuje również budownictwo komunalne),
- budowa i konserwacja dróg komunalnych, mostów oraz nadzór nad ich eksploatacją,
- utrzymanie przystanków PSK,
- utrzymanie obiektów budowlanych mienia komunalnego,
- nadzór nad pracownikami gospodarczymi zatrudnionymi w Urzędzie Gminy Zarzecze.
Stanowisko do spraw ochrony przeciwpożarowej, sportu, mienia wiejskiego i melioracji
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw ochrony przeciwpożarowej, sportu, mienia wiejskiego i melioracji w szczególności należy:
- prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową na terenie gminy,
- zapewnienie prawidłowych warunków przeciwpożarowych w urzędzie gminy,
- współpraca z ochotniczymi strażami pożarnymi i zarzadzanie Gminnym Związkiem OSP RP,
- prowadzenie analizy sił i środków systemu ratowniczo – gaśniczego na obszarze gminy,
- współpraca ze spółką wodną i prowadzenie spraw z zakresu prawa wodnego,
- współpraca w zakresie zagospodarowania gruntów mienia komunalnego użytkowanych rolniczo ,
- organizacja odśnieżania dróg gminnych w okresie zimowym,
- organizacja transportu i dowozu uczniów do szkół,
- promocja gminy,
- współpraca z organizacjami, klubami i zrzeszeniami sportowymi, planowanie środków na potrzeby rozwoju kultury fizycznej,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpowodziową gminy w tym prowadzenie gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym tj.
- przekazywanie meldunków o zaistniałych zdarzeniach do Służby Operacyjnej Wojewody Podkarpackiego i Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
- obsługa merytoryczna i formalna gminnego zespołu reagowania kryzysowego;
- przygotowanie propozycji dotyczących przeciwdziałania nadzwyczajnym zagrożeniom i ich skutkom;
- zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze antyterrorystycznym;
- koordynowanie przedsięwzięć związanych z zapewnieniem niezbędnych środków do przetrwania i tymczasowego zakwaterowania poszkodowanej ludności;
- określenie zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury oraz planowania zapobiegania tym zagrożeniom na administrowanym obszarze;
- nadzór i współdziałanie w przywracaniu porządku publicznego w strefach dotkniętych klęskami;
- gromadzenie danych o skali i skutkach nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska dla celów planistycznych;
- udział w opracowaniu gminnego planu kryzysowego i jego bieżąca aktualizacja;
- opracowywanie i aktualizacja gminnego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;
- powiadamianie członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego zgodnie
z decyzją jego szefa lub jego zastępcy; - przedstawienie wniosków i propozycji dla gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, w tym danych dotyczących ostrzegania i ewakuacji ludności zamieszkałej w obszarze rozprzestrzeniania się zagrożeń;
- współdziałanie z innymi jednostkami gminnymi w zwalczaniu klęsk żywiołowych
i zagrożeń; - monitorowanie i alarmowanie ludności, prowadzenie działań ratowniczych przy pomocy gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
- zbieranie informacji o przebiegu akcji ratunkowej i przekazywanie ich szefowi gminnego zespołu zarządzania kryzysowego.
- współpraca z powiatem w zakresie realizacji ustawy o scalaniu i wymianie gruntów.
- prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją własnych pojazdów i kierowców pojazdów szkolnych i OSP, rozliczenie czasu pracy kierowców.
- rozliczenie zużytego paliwa, części i materiałów eksploatacyjnych.
- odpowiedzialność za gospodarkę drukami ścisłego zarachowania dotyczących wydawania kart drogowych pojazdu służbowego BUS FORD TRANSIT, autobusu szkolnego AUTOSAN oraz miesięcznych kart pożarniczych pojazdów samochodowych i pracy sprzętu silnikowego Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Zarzecze.
Stanowisko do spraw księgowości budżetowej
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw księgowości budżetowej w szczególności należy:
- prowadzenie księgowości budżetowej – księgowanie w jednostce Urzędu Gminy,
- prowadzenie ewidencji rozrachunków z kontrahentami,
- prowadzenie ewidencji materiałów,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych Urzędu Gminy, jednostek OSP i mienia komunalnego,
- prowadzenie inwentaryzacji składników mienia komunalnego, wycena i rozliczanie,
- prowadzenie ewidencji arkuszy spisu z natury zgodnie z instrukcją ewidencji druków ścisłego zarachowania, a w szczególności – ponumerowanie, zaewidencjonowanie arkuszy w księdze druków ścisłego zarachowania, wydanie Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej, oraz rozliczenie z wydanych arkuszy,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, oraz naliczanie umorzenia,
- wprowadzanie danych do programu BESTIA,
- sprawozdawczość budżetowa i
- współpraca z księgowością Zespołu Obsługi Szkół i Jednostek Budżetowych,
- realizacja faktur i rachunków.
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego/ Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Do zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego/ Z-cy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w szczególności należy:
- rejestracja stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego;
- przyjmowanie oświadczeń woli o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- uznaniu ojcostwa,
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- nadaniu nazwiska męża dziecku matki,
- braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone
z małżeństwa;
- wydawanie zaświadczeń:
- stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- potwierdzających uznanie ojcostwa;
- występowanie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego o nadanie numeru Pesel i zamieszczanie jego w rejestrze;
- przenoszenie aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;
- poświadczanie za zgodność z oryginałem dokumentów z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
- przekazywanie aktów stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego do archiwum państwowego po upływie terminów ich przechowywania;
- przyjmowanie zapewnień od osób zamierzających wstąpić w związek małżeński o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
- dokonywanie sprostowania aktu stanu cywilnego na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny;
- uzupełnianie aktu stanu cywilnego na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny;
- wnioskowanie do sądu o unieważnienie aktu stanu cywilnego lub dołączonej do niego wzmianki dodatkowej;
- unieważnienie wzmianki dodatkowej dołączonej do niewłaściwego aktu w formie czynności materialno-technicznej;
- wydawanie z rejestru stanu cywilnego:
- odpisów zupełnych i skróconych,
- zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
- zaświadczeń o stanie cywilnym;
- przyjmowanie karty urodzenia;
- rejestracja oświadczenia koniecznego do uznania ojcostwa lub odmowy jego przyjęcia w rejestrze uznań;
- wydawanie dokumentów urzędowych na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych; - przyjmowanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa jeżeli wymagają tego przepisy kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
- wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stany cywilnego;
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zmianie imion i nazwisk,
- sporządzanie sprawozdań z ruchu naturalnego ludności dla potrzeb GUS;
- wydawanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa osobom zamierzającym wstąpić w związek małżeński;
- wydawanie zaświadczeń o braku ksiąg lub nie figurowaniu aktu;
- wydawanie zaświadczeń o przyjętych sakramentach;
- Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem przez Prezydenta RP medali ,,Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz organizowanie spotkań Wójta z osobami obchodzącymi pięćdziesięciolecie małżeństwa oraz stulecie urodzin;
Stanowisko do spraw organizacyjno-administracyjnych i sekretariatu
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw organizacyjno-administracyjnych i sekretariatu w szczególności należy:
- zapewnienie sprawnej obsługi i funkcjonowania urzędu oraz prawidłowej obsługi stron,
- nadzór nad utrzymaniem czystości w pomieszczeniach biurowych,
- prowadzenie sekretariatu:
- obsługa centrali telefonicznej, faksu i ksera,
- przyjmowanie, rozdział, wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
- zaopatrzenie w materiały biurowe i środki czystości,
- gromadzenie i ewidencjonowanie aktów prawnych,
- gospodarowanie drukami i czasopismami,
- przesyłanie sprawozdań do GUS,
- obsługa platformy ePUAP,
- prowadzenie procedury zapytania o cenę na usługi i zakupy oraz sporządzanie umów o wartości nie przekraczającej 30 000 € w ramach swojego stanowiska,
- zamawianie pieczęci urzędowych i prowadzenie ich ewidencji,
- dbanie o bieżące uzupełnianie informacji na tablicy ogłoszeń w budynku urzędu gminy i „na krzyżówce”, raz w tygodniu szczegółowe dokonywanie weryfikacji informacji,
- prowadzenie i aktualizacja strony internetowej urzędu gminy,
- prowadzenie ewidencji zgłoszonych przez organizacje społeczne zawiadomień
o organizowanych zabawach publicznych, - przyjmowanie zgłoszeń o udzielanie i cofanie zezwoleń na zbiórki publiczne,
- przyjmowanie zgłoszeń o zezwolenie na organizowanie zgromadzeń.
Stanowisko do spraw księgowości podatkowej
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw księgowości podatkowej w szczególności należy:
- księgowanie i rozliczanie wpływów z podatku rolnego, leśnego oraz podatku od nieruchomości,
- księgowanie i rozliczanie wpływów z podatku od środków transportowych,
- zamykanie kont podatkowych w systemie informatycznym,
- przygotowywanie i wysyłanie upomnień dotyczących zaległości w podatku rolnym, leśnym, podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportu,
- przygotowywanie i przesyłanie tytułów wykonawczych do organu egzekucyjnego, stała współpraca z Urzędem Skarbowym w tym zakresie,
- księgowanie i windykacja innych należności (dzierżawa gruntów mienia komunalnego i użytkowania wieczystego),
- sprawozdawczość z dochodów ,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
Stanowisko do spraw planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz informatyki
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz informatyki w szczególności należy:
- prowadzenie oraz koordynacja prac związanych z opracowywaniem i realizacją planów zagospodarowania przestrzennego gminy oraz studiów uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- opracowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć oraz opracowanie opinii odnośnie potrzeby opracowania raportu oddziaływania raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
- przygotowywanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- wdrażanie informatyki do pracy urzędu,
- przygotowywanie wniosków i propozycji w zakresie zakupu sprzętu komputerowego,
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad programem informatyki gminy, w tym zapewnienie serwisów i oprogramowania,
- opracowanie analiz i raportów o stanie informatyki,
- prowadzenie i koordynacja spraw związanych z budową szerokopasmowej sieci internetowej na terenie gminy,
- udzielanie informacji w zakresie sporządzania umów dzierżawnych,
- wykazywanie gospodarstw do sprzedaży w razie braku możliwości przekazania gospodarstwa na następcę,
- geodezja i gospodarka gruntami, zatwierdzanie podziałów, rozgraniczenia,
- nadzór techniczny i merytoryczny nad Gminną Orkiestrą Strażacką,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- opiniowanie i uzgadnianie stref oraz badań geologicznych.
Stanowisko do spraw wymiaru zobowiązań pieniężnych
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw wymiaru zobowiązań pieniężnych w szczególności należy:
- prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości dla potrzeb wymiaru i poboru podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i leśnego w systemie informatycznym,
- zbieranie materiałów informacyjnych potrzebnych do ustalenia zobowiązań pieniężnych, stosowanie ulg i umorzeń,
- naliczanie wymiaru poszczególnych należności w księgach gospodarczych oraz sporządzanie nakazów płatniczych i rejestrów wymiarowych,
- wykazywanie w sporządzanej sprawozdawczości skutków obniżenia górnych stawek podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego, podatku od środków transportowych
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- naliczanie podatku od nieruchomości, podatku rolnego podatku leśnego i od środków transportowych,
- kontrola naliczenia podatku od nieruchomości w terenie,
- realizacja przepisów ustawy o pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie udzielenia ulg i umorzeń,
- sprawozdawczość,
- wydawanie postanowień potwierdzających okresy pracy w gospodarstwie rolnym,
Stanowisko do spraw rozliczeń z użytkownikami sieci wod.-kan.
i gospodarki odpadami
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw gospodarki odpadami w szczególności należy:
- księgowanie wpłat za wodę i ścieki na odpowiednich urządzeniach księgowych,
- wystawianie wezwań do zapłaty za zaległości w opłatach za wodę i ścieki,
- prowadzenie postępowania zmierzającego do ściągnięcia należności od dłużników,
- prowadzenie ewidencji należności od odbiorców (kontrahentów i osób fizycznych),
- prowadzenie dokumentacji związanej ze zwrotem podatku akcyzowego,
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu z terenu Gminy Zarzecze,
- realizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, m.in.:
- obsługa systemu informatycznego obsługującego system gospodarki odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowań windykacyjnych,
- aktualizacja baz danych właścicieli nieruchomości, objętych systemem gospodarki nieruchomościami.
- sprawozdawczość,
- realizacja ustawy o zarządzaniu kryzysowym oraz ustaw o stanach nadzwyczajnych
w zakresie swojego stanowiska,
Stanowisko do spraw zamówień publicznych i programów pomocowych oraz ochrony zabytków
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw zamówień publicznych i programów pomocowych oraz ochrony zabytków w szczególności należy:
- prowadzenie spraw związanych z ochroną i utrzymaniem gminnych obiektów zabytkowych,
- sprawowanie opieki nad zabytkami kultury, współdziałanie w tym zakresie
z konserwatorem zabytków, - utrzymanie cmentarzy, pomników i mogił powojennych,
- kontrola oświetlenia ulic i współpraca z dysponentem sieci,
- prowadzenie procedury zapytania o cenę na usługi i zakupy oraz sporządzanie umów – zleceń na zamierzenia o wartości nie przekraczającej 30 000 € w sprawach inwestycyjnych i zakupu materiałów budowlanych,
- współpraca w zakresie redagowania strony internetowej i Pisma Samorządowego Gminy Zarzecze – „Kurier Zarzecki”,
- przygotowywanie wniosków o dotacje i dopłaty ze środków pozabudżetowych,
- przygotowywanie dokumentacji i prowadzenie przetargów zgodnie z ustawą
o zamówieniach publicznych, - sprawy z zakresu promocji gminnych inwestycji,
- podział terytorialny, zmiany granic administracyjnych,
- gospodarka gruntami komunalnymi, obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminy oraz gospodarka zasobem mieszkaniowym,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych podlegających opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości,
- sporządzanie deklaracji w sprawie naliczenia podatkiem od nieruchomości
i gminnej deklaracji oraz korekt deklaracji podatku od nieruchomości, - kwartalne sporządzanie aktualnych wykazów nieruchomości gminnych ,
- oznaczenie nieruchomości numerami porządkowymi.
Stanowisko do spraw obsługi stowarzyszeń i organizacji pozarządowych oraz działalności gospodarczej
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obsługi stowarzyszeń i organizacji pozarządowych w szczególności należy:
- obsługa biurowa organizacji pozarządowych,
- obsługa imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez wójta,
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w lokalach i placówkach handlowych oraz nadzór nad prawidłowością wnoszenia opłat w tym zakresie,
- spis powszechny,
- obsługa transakcji bezgotówkowych za pomocą terminala płatniczego odpowiedzialności w tym zakresie,
- prowadzenie dokumentacji związanej z obsługą terminala płatniczego,
- przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz przygotowanie decyzji.
Stanowisko do spraw rozliczeń podatku VAT i rozliczeń z pracownikami
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw rozliczeń podatku VAT i rozliczeń z pracownikami w szczególności należy:
- sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu Gminy, pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenie, umowy o dzieło,
- prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłków chorobowych, macierzyńskich, opiekuńczych pracowników Urzędu Gminy,
- prowadzenie ewidencji rozrachunków z pracownikami – podatek dochodowy, rozliczanie składki ZUS i Funduszu Pracy, oraz pożyczek i funduszu świadczeń socjalnych,
- sporządzanie dokumentacji do ZUS po ustaniu zatrudnienia,
- wydawanie zaświadczeń dla pracowników o wysokości wynagrodzenia,
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
- prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży towarów i usług,
- wystawianie faktur VAT,
- sporządzanie deklaracji cząstkowej podatku VAT Urzędu Gminy, oraz zbiorczej deklaracji VAT do Urzędu Skarbowego,
- prowadzenie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) dla Urzędu Gminy oraz przekazywanie zbiorczo z jednostkami budżetowymi.
Stanowisko do spraw rozliczeń z użytkownikami budynków mienia komunalnego
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw rozliczeń z użytkownikami budynków mienia komunalnego w szczególności należy:
- prowadzenie książki korespondencji (wpływów) dowodów księgowych – faktur, rachunków do komórki księgowości,
- przygotowanie faktur i rachunków do zapłaty – sprawdzenie pod względem formalny
i rachunkowym, - sporządzanie przelewów,
- naliczanie opłat czynszowych, opłat za media (c.o. energię elektryczną, gaz) dla lokali użytkowych i mieszkalnych mienia komunalnego,
- księgowanie należności cywilno-prawnych dotyczących wynajmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
- wystawianie faktur VAT, oraz not obciążeniowych,
- ewidencja wydatków strukturalnych w Urzędzie Gminy,
- sporządzanie dokumentacji do refundacji wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych,
- prowadzenie książki druków ścisłego zarachowania – druki czeków bankowych,
- sprawozdawczość budżetowa i finansowa,
- zastępstwo za sporządzanie list płac.
Stanowisko do spraw budżetu
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw budżetu w szczególności należy:
- prowadzenie księgowości budżetowej – księgowanie w organie gminy dochodów
i wydatków Urzędu Gminy, - uzgadnianie dochodów i wydatków jednostek budżetowych,
- uzgadnianie dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych dotyczących wywozu odpadów , dostawy wody i odprowadzanie ścieków,
- uzgadnianie dochodów otrzymywanych z Urzędów Skarbowych,
- współpraca z księgowością Zespołu Obsługi Szkół i Jednostek Budżetowych,
- sprawozdawczość budżetowa i finansowa,
- realizacja faktur i rachunków,
- prowadzenie ewidencji zaciąganych kredytów i pożyczek,
- współpraca w rozliczaniu podatku VAT.
Stanowisko do spraw rolnictwa i ochrony środowiska
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw rolnictwa i ochrony środowiska w szczególności należy:
- ochrona roślin przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
- przyjmowanie i przekazanie zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania zwierząt na chorobę zakaźną,
- wyznaczanie biegłych do wyceniania zwierząt zabijanych lub padłych w związku
z wystąpieniem choroby zaraźliwej, - ponoszenie kosztów stosowania środków ochronnych i nadzoru na obszarze gminy
w związku ze zwalczaniem zaraźliwej choroby zwierząt, - przyjmowanie informacji o pojawianiu się chorób, szkodników i chwastów,
- wzywanie do wykonania określonych czynności lub wykonanie zastępcze,
- przyznawanie zasiłków właścicielom gruntów rolnych, którzy zwalczając choroby, szkodniki i chwasty ponieśli straty gospodarcze,
- wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
- podawanie do wiadomości osób zainteresowanych lub do wiadomości publicznej
o zarządzonych przez państwowego lekarza weterynarii tymczasowych środkach w celu umiejscowienia choroby i dopilnowania ich wykonania, - przyznawanie odszkodowań za straty z tytułu udziału w ochronie przed powodzią,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości,
- wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew lub krzewów,
- ustanawianie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości w zakresie hałasu i wibracji,
- nakazywanie użytkownikowi maszyny lub urządzenia technicznego wykonania czynności ograniczających uciążliwość dla środowiska,
- poświadczenia własnoręczności podpisów dotyczących pracy w gospodarstwach rolnych,
- prowadzenie rejestru i nadzoru nad działalnością spółek leśnych,
- występowanie do Wojewody z wnioskiem o wykonanie na koszt Państwa niektórych czynności z zakresu zagospodarowania lasów,
- możliwość nakazywania wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających lub zabronienie wprowadzania ścieków do wody, w przypadku wprowadzenia przez właściciela gruntu do wody ścieków nienależycie oczyszczonych,
- prowadzenie administracji w zakresie łowiectwa,
- współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarem gminy, a w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie,
- realizacja zadań wynikających z Regulaminu Gminnego Zespołu Reagowania,
- realizacja Programu Ochrony Środowiska,
- nadzór nad prowadzeniem akcji wyłapywania bezdomnych zwierząt,
- wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną,
- przygotowanie decyzji w sprawie odebrania właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane i przekazywanie go do schroniska dla zwierząt albo innej osobie lub instytucji,
- szacowanie szkód w uprawach rolnych,
- naliczanie opłat za emisję zanieczyszczeń do powietrza,
- nadzór nad zabytkowymi parkami oraz wysadzaniem krzewów i kwiatów na rabatach kwiatowych,
- współdziałanie z jednostkami obsługi rolnictwa szczebla powiatowego
i wojewódzkiego, - organizacja i nadzór nad przebiegiem wyborów do Izb Rolniczych.
Stanowisko do spraw obsługi organów gminy, spraw związanych z obronnością i obroną cywilną
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obsługi organów gminy, spraw związanych z obronnością i obroną cywilną w szczególności należy:
- W zakresie obsługi organów gminy:
- obsługa prawna, kancelaryjno-organizacyjna i techniczna Rady Gminy oraz Komisji Rady:
– organizowanie posiedzeń rady gminy, komisji rady gminy oraz przygotowywanie materiałów,
– prowadzenie ewidencji uchwał rady gminy,
– ewidencja wniosków i interpelacji radnych,
– przekazywanie uchwał do publikacji w dzienniku urzędowym województwa podkarpackiego,
– prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych składanych przez radnych,
- obsługa prawna, kancelaryjna, organizacyjno-techniczna poszczególnych sołectw
i osiedla mieszkaniowego, w tym:
– przygotowywanie zebrań wiejskich,
– przygotowywanie całości spraw związanych z wyborem sołtysa, rady sołeckiej,
– ewidencja uchwał samorządu wsi,
– organizacja współpracy z sołtysami.
- W zakresie spraw związanych z obronnością :
- udział w organizowaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej oraz jej przygotowywanie,
- udział w pracach Powiatowej Komisji Lekarskiej,
- obsługa merytoryczna i formalna związana z kwalifikacją wojskową i jej przeprowadzeniem,
- rozliczanie i sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonej kwalifikacji wojskowej,
- przygotowywanie projektów corocznych wytycznych wójta do realizacji zadań obronnych;
- przygotowywanie projektów porozumień wójta z jednostkami organizacyjnymi dotyczących realizacji zadań obronnych z zakresu administracji samorządowej;
- realizacja regulaminu na czas stanu nadzwyczajnego;
- szkolenia obronne;
- prowadzenie katalogu zadań obronnych realizowanych przez gminę oraz przygotowywanie propozycji związanych z podziałem tych zadań na poszczególnych wykonawców i ich aktualizacja;
- realizacja planu zamierzeń obronnych;
- organizowanie i prowadzenie akcji kurierskiej oraz jej koordynowanie na szczeblu gminy, prowadzenie szkoleń w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją i prowadzeniem stałego dyżuru oraz prowadzenie szkoleń w tym zakresie;
- prowadzenie spraw dotyczących świadczeń rzeczowych i osobistych;
- reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
- W zakresie obrony cywilnej:
- przygotowywanie projektów corocznych wytycznych wójta do realizacji zadań obrony cywilnej;
- planowanie działalności w zakresie realizacji obrony cywilnej;
- opracowywanie gminnych planów obrony cywilnej oraz bieżąca ich aktualizacja;
- przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny i zagrożeń w czasie pokoju;
- przygotowywanie i organizowanie planowanej ewakuacji ludności oraz współudział w prowadzeniu akcji ratunkowych;
- dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na szczeblu gminy oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań;
- koordynowanie na szczeblu gminy przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
- nadzór nad właściwym gospodarowaniem sprzętem i wyposażeniem obrony cywilnej (prowadzenie ksiąg inwentarzowych magazynu gminnego obrony cywilnej);
- realizowanie programów wynikających z polityki województwa i powiatu
w zakresie obrony cywilnej; - współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie obrony cywilnej;
- organizacja i nadzór nad formacjami obrony cywilnej, uzgadnianie stanu osobowego oraz nadawanie przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych;
- aktualizacja bazy służącej obronie cywilnej;
- prowadzenie spraw związanych i systemem wczesnego ostrzegania (SWO)
i systemu wykrywania i alarmowania (SWA) na szczeblu gminy; - opracowywanie i aktualizacja gminnego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
- Ponadto:
- obsługa narad i konferencji organizowanych przez Wójta,
- współpraca i obsługa KGW w zakresie pozyskiwania i rozliczania środków unijnych.
Stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych w szczególności należy:
- rejestracja zdarzeń meldunkowych w systemie PESEL i rejestrze mieszkańców: zameldowanie na pobyt stały, czasowy, wymeldowanie, zgłoszenie wyjazdu za granicę, zgłoszenie powrotu obywateli polskich i cudzoziemców,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy,
- prowadzenie ewidencji ludności i aktualizacja danych w rejestrze „Źródło”,
- opracowywanie decyzji administracyjnych rozstrzygających o zameldowaniu, wymeldowaniu, anulowaniu zameldowania lub wymeldowania,
- występowanie do właściwego ministra o nadanie/zmianę numeru PESEL,
- usuwanie niezgodności w Rejestrze PESEL i obsługa zleceń,
- udostępnianie danych z rejestru PESEL oraz rejestru mieszkańców,
- prowadzenie postępowania w sprawie odmowy udostępnienia danych osobowych,
- wydawanie zaświadczeń zawierających pełny wykaz danych osoby, której wniosek dotyczy z rejestru mieszkańców,
- wydawanie dokumentów urzędowych na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych,
- sporządzanie wykazów przedpoborowych,
- sporządzanie wykazów do szkół,
- sporządzanie sprawozdań do Urzędu statystycznego dotyczących ludności zameldowanej na pobyt czasowy,
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i weryfikacja pod kątem kompletności dokumentacji i zgodności danych w Rejestrze Dowodów Osobistych i rejestrze PESEL prowadzonym w systemie informatycznym,
- rejestracja wniosku o wydanie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych,
- zapewnienie możliwości przyjęcia wniosku o dowód osobisty w miejscu pobytu osoby, w przypadku niemożności złożenia wniosku w siedzibie urzędu gminy spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą,
- wydawanie dowodu osobistego uprawnionym do tego osobom, lub odmowa wydania w przypadkach przewidzianych w ustawie,
- przyjmowanie zgłoszeń o utraceniu lub uszkodzeniu dowodu osobistego, przez uprawnione do tego osoby, oraz wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
- unieważnianie dowodu osobistego w systemie i obsługa zleceń,
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie dowodów osobistych,
- archiwizacja kopert dowodowych stanowiących dokumentację przy wydawaniu dowodów osobistych,
- wydawanie zaświadczeń zawierających pełny odpis danych, dotyczących wnioskodawcy przetwarzanych w Rejestrze Dowodów Osobistych w formie pisemnej lub dokumentu elektronicznego,
- udostępnianie lub odmowa udostępnienia danych z Rejestru Dowodów Osobistych
w trybie jednostkowym w zakresie posiadanego dostępu, po uiszczeniu opłaty jeżeli ustawa takową opłatę przewiduje, - udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi znajdującej się
w posiadaniu urzędu gminy uprawnionym podmiotom, - prowadzenie stałego rejestru wyborców
Archiwista – Koordynator czynności kancelaryjnych
Do zadań Archiwisty – Koordynatora czynności kancelaryjnych w szczególności należy:
- przyjmowanie dokumentacji z poszczególnych stanowisk Urzędu,
- przechowywanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem przyjętej dokumentacji,
- prowadzenie ewidencji akt,
- udostępnianie dokumentacji osobom upoważnionym,
- przekazywanie materiałów archiwalnych kat. A do Archiwum Państwowego,
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchwalnej (kat. B) i udział w jej komisyjnym brakowaniu,
- przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę lub zniszczenie, po uprzednim uzyskaniu zezwolenia Archiwum Państwowego,
- postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji lub ustania określonej działalności,
- bieżąca współpraca z Archiwum Państwowym,
- udostępnianie informacji publicznej ze zbiorów archiwalnych,
- opracowywanie i aktualizowanie instrukcji archiwalnej,
- sporządzanie i przesyłanie do Archiwum Państwowego sprawozdań z działalności Archiwum Zakładowego.
Stanowisko do spraw naliczeń i sprzedaży
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw naliczeń i sprzedaży w szczególności należy:
- wykonywanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej i wodno – ściekowej,
- nadzór nad planami ochrony ujęć wody, urządzeń wodnych oraz przygotowania awaryjnych ujęć wody pitnej dla ludności,
- opracowanie i przygotowanie projektów umów z odbiorcami na dostawę wody
i odbiór ścieków, - prowadzenie umów odbiorców wody,
- wystawianie faktur za dostarczoną wodę i pobrane ścieki,
- sporządzanie sprawozdań z wykonania sprzedaży wody i odbioru ścieków,
- sporządzanie analiz sprzedaży wody i odbioru ścieków,
- przyjmowanie reklamacji i obsługa odbiorców w tym zakresie,
- prowadzenie ewidencji w zakresie sprzedaży wody i odbioru ścieków,
- przechowywanie dokumentów związanych z poborem wody i dostawą ścieków,
- ewidencja druków ścisłego zarachowania,
- wydawanie kart drogowych i rozliczanie kierowców z paliwa,
- prowadzenie magazynu podręcznego:
-
- prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów w magazynie,
- sporządzanie miesięcznych wykazów rozchodów materiałów wg działów.
- przestrzeganie warunków BHP i PPOŻ,
- dbanie o porządek w pomieszczeniach magazynowych.
Audytor wewnętrzny
Do zadań Audytora Wewnętrznego w szczególności należy:
- opracowanie w porozumieniu z Wójtem rocznego planu audytu wewnętrznego oraz sporządzanie sprawozdań z jego realizacji,
- przeprowadzenie zadań zapewniających, zgodnie z planem audytu w Urzędzie Gminy Zarzecze oraz w jednostkach organizacyjnych, w celu przedstawienia niezależnej
i obiektywnej oceny adekwatności, skuteczności i efektowności funkcjonowania Urzędu.