Aktualności
INFORMACJA O NABORZE WNIOSKÓW O ZAKUP PREFERENCYJNY WĘGLA DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH.
Od 9 listopada 2022 r. Gmina Zarzecze będzie przyjmowała wnioski na zakup preferencyjny węgla.
Kto i kiedy może złożyć wniosek?
- wniosek może złożyć osoba fizyczna zamieszkująca w gospodarstwie domowym na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla,
- gospodarstwo domowe jest prowadzone na terenie Gminy Zarzecze
- jest uprawniona do otrzymania dodatku węglowego,
- nie dokonywała dotychczas zakupu węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2000 zł i ilości co najmniej 1,5 tony w przypadku składania wniosku do 31 grudnia 2022 roku.
Jakie informacje należy zawrzeć we wniosku?
- imię i nazwisko,
- adres gospodarstwa domowego na rzecz którego dokonywany jest preferencyjny zakup węgla,
- adres e-mail lub nr telefonu w celu kontaktu do umówienia terminu dostawy/odbioru węgla,
- sortyment (w przypadku możliwości wyboru) oraz ilość kupowanego węgla (nie więcej jak 1,5 tony na gospodarstwo domowe),
- stosowne informacje i oświadczenia (zawarte we wzorze wniosku),
Jeśli składając wniosek nie zostaną podane wymagane informacje lub wniosek nie zostanie podpisany, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku, co znacznie wydłuży procedurę zakupu.
Sposób dostarczenia dokumentów
Wniosek można złożyć:
- Osobiście w Urzędzie Gminy Zarzecze pokój nr 6, w godzinach pracy urzędu,
- Pocztą tradycyjną na adres Urzędu Gminy Zarzecze, ul. Długa 7, 37-205 Zarzecze,
- przesłać przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
UWAGA!
- Wniosku nie można złożyć telefonicznie.
- Wysłanie mailem skanu lub zdjęcia podpisanego odręcznie wniosku jest niewłaściwe.
- Uruchomienie sprzedaży węgla na zasadach preferencyjnych przez Gminę Zarzecze, we współpracy ze wskazanym składem węglowym, uzależnione będzie od otrzymania węgla od wyznaczonych spółek rządowych.
Co nastąpi po złożeniu wniosku?
Wniosek zostanie rozpatrzymy niezwłocznie. W przypadku błędów we wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich poprawienia.
Czynności podejmowane w celu rozpatrzenia wniosku:
- weryfikacja czy wnioskodawca otrzymał dodatek węglowy,
- jeśli wnioskodawca nie złożył wniosku o dodatek węglowy, sprawdzone zostaną warunki jego otrzymania w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, w której wnioskodawca zgłosił swoje źródło ogrzewania gospodarstwa domowego,
Po otrzymaniu informacji telefonicznej/SMS o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku oraz dostępności węgla należy w ciągu 5 dni roboczych dokonać płatności na rachunek bankowy:
28 9106 0008 2002 0000 0794 0081
W tytule przelewu należy podać imię, nazwisko i adres wnioskodawcy.
Po zaksięgowaniu wpłaty dane wnioskodawcy zostaną przekazane do składu węglowego (z którym gmina podpisze umowę). Pracownicy składu skontaktują się celem umówienia terminu dostawy węgla.
UWAGA! Jeśli z wniosku będzie wynikać, że wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zakupu preferencyjnego węgla, odpowiedź taka zostanie wysłana drogą odwrotną– w zależności od sposobu wniesienia wniosku.