Centrum Usług Wspólnych
CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH
ul. Długa 2, 37-205 Zarzecze
NIP: 794-12-65-237
REGON: 650166846
CUW jest czynny:
poniedziałek – piątek w godz. 7:00 – 15:00
tel./fax. 16 640 15 15
e-mail: cuw.zo@zarzecze.itl.pl
Dyrektor
Sylwia Mazur
e-mail: cuw.zo@zarzecze.itl.pl
Zastępca Dyrektora
Magdalena Płocica
e-mail: kadry.zo@zarzecze.itl.pl
Główny Księgowy
Dorota Lampart
Zastępca Głównego Księgowego
Grażyna Tytuła
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH
- Celem działania CUW jest świadczenie usług z zakresu wspólnej obsługi na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy Zarzecze.
- CUW w ramach swojej działalności ma za zadanie zapewnienie obsługi jednostkom obsługiwanym w zakresie wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości dla jednostek budżetowych Gminy Zarzecze.
- CUW prowadzi obsługę następujących jednostek obsługiwanych:
1) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Siennowie.
2) Szkoła Podstawowa im. Św. Królowej Jadwigi w Maćkówce.
3) Zespół Szkół w Zarzeczu:
a) Publiczne Przedszkole.
b) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zarzeczu.
c) Szkoła Filialna im. Orła Białego w Pełnatyczach.
d) Szkoła Filialna im. Stefana Kardynała wyszyńskiego w Rożniatowie.
e) Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zarzeczu.
4) Zespół Szkół im. Św. Brata Alberta w Żurawiczkach
5) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zarzeczu.
6) Środowiskowy Dom Samopomocy w Zalesiu.
7) Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zarzeczu.
8) Centrum Kultury w Zarzeczu.
9) Gminna Biblioteka Publiczna im. Prymasa Tysiąclecia ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Zarzeczu.
Do zadań CUW w szczególności należy:
1) obsługa kadrowo-płacowa, organizacyjno-administracyjna i finansowo-księgowa jednostek organizacyjnych gminy Zarzecze, a w szczególności obsługa wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników jednostek, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac, realizacja zobowiązań z zakresu naliczania i odprowadzania składek z tytułu ubezpieczenia pracowników oraz należności podatkowych,
2) wykonywanie zadań z zakresu statystyki oraz obowiązku sporządzania wymaganych sprawozdań dotyczących realizacji zadań rzeczowych własnych i jednostek obsługiwanych, a także sprawozdań dotyczących zatrudnienia, osobowego funduszu płac, obowiązkowych składek ubezpieczeniowych i podatków, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i innych sprawozdań przewidzianych prawem,
3) koordynacja spraw organizacyjno-administracyjnych jednostek dla zapewnienia odpowiednich warunków działania jednostek obsługiwanych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, opieki i wychowania w publicznych placówkach oświatowych,
4) rozliczenie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie jednostek
5) wykonywanie zadań głównego księgowego dla jednostek organizacyjnych
6) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej i budżetowej w jednostkach objętych wspólną obsługą,
7) archiwizowanie dokumentacji w zakresie wykonywanych zadań,
8) współpraca z Dyrektorami i Kierownikami jednostek w zakresie opracowania projektów zadań rzeczowych, a także organizowanie prawidłowego wykonania zatwierdzonych wskaźników i limitów określonych w planach,
9) współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie realizacji budżetu Gminy w części dotyczącej finansowania zadań w zakresie oświaty,
10) współpraca z Dyrektorami i Kierownikami jednostek obsługiwanych w zakresie wykonania zadań merytorycznych,
11) prowadzenie ewidencji syntetyczno – analitycznej środków trwałych i przedmiotów nietrwałych, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości,
12) prowadzenie dokumentacji emerytalno – rentowej pracowników jednostek obsługiwanych i jednostki obsługującej,
13) rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników jednostek organizacyjnych
14) koordynowanie procesu dokształcania pracowników jednostek organizacyjnych
15) obsługa komisji egzaminacyjnych w sprawie uzyskiwania przez nauczycieli stopni awansu zawodowego,
16) koordynowanie spraw organizacyjnych publicznych placówek oświatowych, w tym w szczególności arkuszy organizacyjnych jednostek,
17) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją obowiązku nauki przez dzieci i młodzież zamieszkałą na terenie Gminy Zarzecze;
18) prowadzenie dokumentacji związanej z oceną pracy dyrektorów szkół,
19) prowadzenie dokumentacji związanej z wyborem dyrektora szkoły,
20) prowadzenie baz danych Systemu Informacji Oświatowej,
21) przygotowywanie, prowadzenie i rozliczanie projektów finansowanych ze środków UE oraz innych źródeł zewnętrznych.